niedziela, 11 września 2016

Sprawiedliwa

"Tak samo w niebie większa będzie radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują nawrócenia."

Czasami wydaje mi się, że jako matka jestem sprawiedliwa. Taka w porządku, wiecie.
Że może nie jestem idealna, ale przecież nie jest ze mną źle.

W takim myśleniu pomagają mi różne teorie wychowania - a raczej teorie bycia matką. Które same w sobie nie są złe. Które mówią: nie musisz być idealna, tak, jak jest, też jest ok.
No bo przecież jest ok. Głodni nie są, ani zaniedbani też. Brudni tylko czasami. Na ogół są szczęśliwi. Zazwyczaj mam do nich cierpliwość. Na ogół mam czas. Poświęcam się, żeby było im dobrze.
Brzmi całkiem spoko.

Tylko czy ja kocham dzieci tak, jak kocha Bóg?
Przecież to On jest wzorem miłości. To Trójca jest przykładem tego, jak kochać.

No i tu zaczynają się schody: bo do tej miłości według Bożego wzoru sporo mi brakuje.
Bo jaka jest ta Boża miłość?
Czasem gwałtowna, zazdrosna, nawet gniewna.
Ale cierpliwa, pewna, najprostsza. Bez warunków i na zawsze.
Mówiąc językiem, którego nie lubię - nie muszę być grzeczna, żeby Bóg mnie kochał.
Nie muszę być sprawiedliwa, żeby się ze mnie cieszył.

Jako matka masz prawo popełniać błędy - słyszę z wielu stron.
Dobrze to brzmi, przyznajcie sami. Mam prawo się pomylić. Mam prawo zrobić coś źle. Więc jak coś zrobię źle - luz. Nie muszę się przejmować.
Ale - no właśnie. Im bardziej się nad tym zastanawiam, tym bardziej widzę, że mam prawo nie do popełniania błędów - tylko do uczenia się na nich.
Nie do łatwego ignorowania tego, co zrobiłam źle - tylko do wybaczania sobie i starania się, żeby już więcej błędu nie popełnić.

Mam prawo do tego, żeby przyznać sama przed sobą, że nie jestem sprawiedliwa i że potrzebuję nawrócenia - czyli takiej zmiany, która pozwoli mi mniej błądzić, bardziej kochać, być bliżej Miłości. A nie do tego, żeby się uznać za sprawiedliwą, w porządku, w normie - i niczego nie potrzebować, 
jak tych dziewięćdziesięciu dziewięciu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...