niedziela, 6 grudnia 2015

Matka na niedzielę. Definicja wychowania

A modlę się o to, aby miłość wasza doskonaliła się coraz bardziej i bardziej w głębszym poznaniu i wszelkim wyczuciu dla oceny tego, co lepsze(...) - pisze Paweł do Filipian.

Paweł pisze to w kontekście przygotowania się na przyjście Chrystusa.
A dla mnie to jest definicja wychowania. 


Miłość, która ma się coraz bardziej doskonalić.
Doskonalić w głębszym poznaniu. W wyczuciu.
Po to, żeby móc ocenić, co jest lepsze.

Nie mogę dobrze wychować - czy raczej: wychowywać dzieci, jeśli moja miłość się nie doskonali. A doskonali się w ogniu prób, na poligonie wspólnego mieszkania, bałaganienia i sprzątania, gniewania się i wybaczania.

Kiedy moja miłość się doskonali, kocham bardziej.
Kiedy kocham bardziej - lepiej wiem, co jest dobre dla moich dzieci. 
Potrafię ocenić, czego im potrzeba. 

Kiedy moja miłość się doskonali - jestem lepszą matką. Potrafię dawać mądrzej, szczodrzej.
Potrafię wtedy rozpoznać potrzeby moich dzieci: te widoczne i te najbardziej ukryte. 
I umiem na nie dobrze odpowiedzieć.
Z mniejszym egoizmem. 

A to wszystko - z krzepiącą świadomością, że święty Paweł wciąż się o to modli. 
Dla mnie też. 
I że jego miłość już jest doskonała. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...