wtorek, 10 listopada 2015

Koniec przerwy!

No, tym razem zrobiłam sobie całkiem długą przerwę w pisaniu.
Albo inaczej: rzeczywistość mi zrobiła.

To jest to, czego naprawdę nie lubię: powiedzieć, że coś zrobię, wiedząc, że mam czas i możliwości - a potem patrzeć, jak ten czas i te możliwości topnieją jak śnieg, na który wieje halny.
Może to lekcja pokory.
Może brak zorganizowania.
Może doba, która dla każdego jest taka sama, a ja chciałabym, żeby dla mnie była dłuższa.


Pracy ostatnio więcej, i to takiej, jaką lubię. Mozolne dłubanie, żeby znaleźć informacje, na których mi zależy. Pytam, dzwonię, im bardziej nikt nic nie wie, tym bardziej chcę wiedzieć ja.
Lubię swoję pracę.

Ale z drugiej strony te wszystkie nowości, które u nas od września: przedszkole, praca, zupełnie nowa organizacja czasu, inne planowanie, inne priorytety - dają w kość.

Od nowa buduję sobie porządek dnia, rytm, w którym działałam przez ostatnie dwa lata, został zaburzony, muszę wypracować nową rutynę, nie zgubić uważności, nie zużyć całej cierpliwości przez pierwszą godzinę dnia,  być elastyczna. Pamiętać o wszystkim, jak w tej nieodmiennie mnie irytującej reklamie suplementów diety.

Pamiętać o wszystkim. Zaradzić wszystkim małym katastrofom, sumie wszystkich strachów, jedną ręką gotować obiad, drugą rozmawiać przez telefon. Mieć czas na czytanie rozwojowych książek, dokształcanie się ze sposobów radzenia sobie ze smogiem i psychologii dziecięcej. Odpowiadać na maile od studentów i wysyłać maile do potencjalnych zródeł informacji. Rezygnować ze swoich planów, nie dotrzymywać danych obietnic, bo zasnęłam o dwudziestej, chociaż plan dnia kończył się na północy.

W tym wszystkim ciągle się zastanawiam, czego chcę. Od siebie, dzieci, bloga, pracy, życia.
Co jest najważniejsze?
Z czego zrezygnować, co jest stratą czasu, a co prowadzi dalej dobrą drogą?
Komu odmawiać, komu wyświadczać przysługi?
Jak znaleźć czas na wszystko?



1 komentarz:

  1. No niestety na wszystko czasu mieć nie będziesz, chyba że wygrasz w totka. Ale bycie mamą uczy robienia mnóstwa rzeczy "w międzyczasie", "przy okazji" i "po drodze" :).

    OdpowiedzUsuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...