niedziela, 6 września 2015

Matka na niedzielę. Różnice

"Bo gdyby przyszedł na wasze zgromadzenie człowiek przystrojony w złote pierścienie i bogatą szatę i przybył także człowiek ubogi w zabrudzonej szacie, a wy spojrzycie na bogato odzianego i powiecie: Usiądź na zaszczytnym miejscu, do ubogiego zaś powiecie: Stań sobie tam albo usiądź u podnóżka mojego, to czy nie czynicie różnic między sobą i nie stajecie się sędziami przewrotnymi?"Jk 2, 2-4



Poczekaj, teraz rozmawiam.
Nie przeszkadzaj, muszę dokończyć pisać.
Pobawcie się razem, bo teraz chcę pozmywać.

Czasami te zdania są zwyczajne i prawdziwe. Proste i organizacyjne.

Czasami są egoistyczną próbą powiedzenia "moje nieważne rzeczy są ważniejsze od twoich ważnych".
Wtedy jestem człowiekiem w bogatej szacie.
Wtedy moje dzieci mają stanąć sobie tam. Albo usiąść u podnóżka mojego i nie przeszkadzać.

Czynię różnicę między dorosłymi i dziećmi, kiedy emocje, potrzeby, pragnienia tych mniejszych stawiam niżej. Na podnóżku. W kąciku. Kiedy sprawy dorosłych, ubrane w bogate szaty, są takie duże, poważne i mają pierwszeństwo.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...