niedziela, 11 stycznia 2015

Matka na niedzielę. Umiłowany

Moje dzieci mnie denerwują. Bo nie chcą być posłuszne, a ja mam przez to o wiele więcej roboty.
Moje dzieci mnie rozczarowują. Marudzą, zamiast być dzielne. Krzyczą, zamiast poprosić. Biją się o jeden klocek, zamiast znaleźć drugi taki sam.

Jestem zmęczona i mam ich dość.

I tutaj wtrąca się sam Bóg Ojciec. Który mówi do swojego Syna: "Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie". (Łk 3, 22 b).

Nie mówi: Ty jesteś mój Syn umiłowany, bo mnie słuchasz, bo wypełniasz moje polecenia.
Nie mówi: w Tobie mam upodobanie, bo spełniasz moje oczekiwania.

Tyś jest mój syn umiłowany, Witulku. W tobie chcę mieć upodobanie nawet wtedy, gdy mimo próśb tniesz kartkę formatu A3 na drobne kawałeczki i rozsypujesz je po świeżo odkurzonym dywanie.

Tyś jest moja córka umiłowana, Joasiu. W tobie bardzo się staram mieć upodobanie nawet podczas każdej awantury, które mi teraz nieustannie fundujesz, a ja nie mam pojęcia, dlaczego. 

Bóg kocha bez warunków wstępnych. Za samo istnienie.
Ja też tak chcę.




8 komentarzy:

  1. Matko, trzymaj sie!
    Jeszcze tylko dwadziescia lat i pojda z domu!
    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to jest wielki dar!! Ile razy dziennie walczę o to, On sam wie najlepiej. Ile raz siebie sama karcę, że zachowuję się jak skończony debil bo przecież to jest dziecko, bo ja jestem starsza i mądrzejsza.. cięzkie to, ale warto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój blog jest moim dzisiejszym odkryciem i jakże się z tego odkrycia cieszę: )
    kiedyś słyszałam, że mieć w kimś upodobanie, to mówić mu, podobasz mi się taki jaki jesteś...
    w wolnej chwili zapraszam do zabłądzenia do mnie: )
    http://pracownia-slowotwory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielka prawda, ale jak ciężko wytrzymać i się nie denerwować :-p

    OdpowiedzUsuń
  6. oj tak czasami nam brakuje cierpliwości do swoich dzieci Kochamy je pomimo tylko czasami nie lubimy wściekamy się na nie bo tak jak piszesz a to krzyczą a to kłócą się... Bóg jest Mega Ojcem i przykładem bycia idealnym rodzicem

    OdpowiedzUsuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...