niedziela, 7 grudnia 2014

Matka na niedzielę. Ile potrzeba

O talentach już było, ale będzie jeszcze raz. [Cała przypowieść - tutaj]
Mt 25, 15. Pewien człowiek przed wyruszeniem w podróż przekazał majątek swoim sługom.
"Jednemu dał pięć talentów, drugiemu dwa, trzeciemu jeden, każdemu według jego zdolności"


Czytam ostatnio różne rodzicielskie blogi. 
Tak wiele pięknych rzeczy potrafią robić rodzice małych dzieci. Tyle mają energii. Takie pomysły. Tyle osiągneli. A jakie mają statystyki!
Czasami czuję się przy nich bardzo mało ważna, mało utalentowana, mało zdolna, mało ogarniająca.
Średnio i nijako.
Stąd tylko krok do zazdrości. Do prób bycia jak oni wszyscy, i to naraz.

A przecież każdemu według jego zdolności. 

Pytanie, czy umiem znaleźć w sobie odwagę, żeby być sobą i rozmnażać własne talenty - czy zamiast tego będę chciała być kimś innym, z jego talentami. Czy zakopię swoje, żeby sobie popatrzeć na cudze?

Bo mam to, czego potrzebuję. 
Mam tyle, ile potrzeba.
Mogę patrzeć - albo działać.
Płakać i zgrzytać - albo wejść do radości. 



5 komentarzy:

  1. Wczoraj przed zaśnięciem trafiłam na podobny w wymowie tekst, chociaż forma całkowicie odmienna. To nie może być przypadek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy ile chce, ile może i ile potrzebuje! Nie patrz na innych! Poza tym czytam Twojego blog i jak dla mnie - Świetnie Ci Idzie! Nie jestem Twoją koleżanką, nie znam Cię, czytam co piszesz i dla mnie to jest wartościowe i świadczy o Twoim talencie! :) :) Głowa do góry i rób to co Cię bawi i to co dla Ciebie ma znaczenie! Pozdrawiam! M.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wejść do radości"! na pewno:).
    Dzięki za przypomnienie, jakie to ważne - nie chcieć być jak ta obok.

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze marzyło mi się by mój blog był super ekstra i żeby mieć dużo komentarzy dużo czytających a tu jak na złość zamiast dużo to było coraz mniej odpuściłam trudno nie będe popularna ale stwierdziłam że widocznie tak ma być może dzięki temu nie wpadłam w pychę sama nie wiem...dużo popularnych blogów przemija mój trwa od ponad 12 lat.... ja nadal szukam talentu swojego...

    OdpowiedzUsuń
  5. Talent to Ty masz z pewnoscia, zamiast sprzatac to siedze i czytam, czytam, czytam...a robota czeka :)

    OdpowiedzUsuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...