niedziela, 15 czerwca 2014

Matka na niedzielę. Nie narzekam

W każdym położeniu dziękujcie. 
Łatwo się mówi.

Zawsze się módlcie, nieustannie się radujcie, w każdym położeniu dziękujcie - pisze święty Paweł.

Do niedawna to "każde położenie" wyobrażałam sobie raczej epicko i męczeńsko. Ziarna mielone zębami dzikich zwierząt* i te sprawy, wiecie. 
Ostatnio zdałam sobie sprawę, co znaczy dokładnie "w każdym położeniu".

Nie wtedy, kiedy dzieją się duże rzeczy w moim życiu. Kiedy biorę ślub, kiedy dziecko się rodzi, kiedy dostaję nową pracę. W każdym. Kiedy dzieci wrzeszczą, kiedy nie mogę zdążyć na mszę, kiedy z nerwów boli mnie brzuch, kiedy pół butelki mleka wylewa się na podłogę, kiedy znowu nie dokończyłam zmywania, bo Asia zabrała Witulowi zabawkę. Albo odwrotnie. Kiedy nadchodzi takie pieć minut, w których jest źle. I mam ochotę krzyczeć i walić pięścią w ścianę. A nie dziękować.

Tylko za co dziękujcie?
Niekoniecznie za to rozlane mleko, wrzaski  i chaos.
Za to, co mam dobrego. 

"W każdym położeniu dziękujcie" każe się skupić na dobru mimo zła. Zwrócić się ku dobru, zawsze, w każdym momencie. Ku dobru - czyli ku Bogu.

Mleko się rozlało, ale jakie to ma znaczenie w skali tygodnia? Znowu jest niepozmywane, ale jakie to będzie miało znaczenie za miesiąc? 
Tyle energii poświęcamy rzeczom złym, denerwującym, smutnym i przyprawiającym o ból głowy. A Paweł mówi: skupcie się na tym, co dobre. Na tym, za co można dziękować. Jesteście dziećmi Ojca, więc nigdy nie będzie tak, żebyście nie mieli za co dziękować. Bo On nas kocha.

W każdym położeniu. 





*Kto zgadnie, czyje to słowa?

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście masz rację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, dobrze i otwarcie napisane. Idę rozlać moje mleko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. specjalnie rozlane się nie liczy. ;) A dziękować trzeb, że jest mleko, że dzieci nie głodują, ze zlew pełen jest naczyń, bo mam naczynia i bieżącą wodę w domu...Teraz. TO , co się dzieje TERAZ jest dobre.

    OdpowiedzUsuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...