niedziela, 6 kwietnia 2014

Matka na niedzielę. Radujcie się

Zawsze się radujcie - pisze św. Paweł. (1 Tes 5, 16)
Łatwo powiedzieć, co?

Zawsze, to znaczy zawsze, nie tylko w niedzielny poranek z dobrą kawą, spokojnym śniadaniem, w pełnym rodzinnym składzie, wyspanym i w dobrych humorach. Zawsze: wtedy, kiedy zamiast sukcesów są porażki, kiedy nic nie wychodzi tak, jak ja chcę, kiedy dzieci przechodzą same siebie, pieniędzy nie ma, za to jest niewyspanie, zmęczenie, brak perspektyw i ogólnie dno.

Zawsze się radujcie.
I nie słuchajcie tych, co to mówią, że się nie ma z czego cieszyć, bo jest źle. Dla chrześcijanina nie jest źle. Jest dobrze.

Dobrze, bo ma się głęboką świadomość, kim się jest i dokąd się idzie. Świadomość, że wszystko, co się ma, to dar. Że miłość jest, a nawet jest Osobą, i chce się z nami spotykać cały czas, a to spotkanie jest tak proste, jak poranna kawa albo spacer z tymi, których się kocha.

"Radujcie się" nie znaczy głupio się cieszcie, chociaż nie ma z czego.
"Radujcie się" znaczy pamiętajcie, że w głębi rzeczywistości jest ukryte Źródło Radości. A my z niego pijemy - więc nie możemy się nie radować.


9 komentarzy:

  1. Jak Paweł, to Paweł.
    (przysłowie z Opola, bo i poeta z Opola):

    "[...]Nie wiedziałem wtedy, że tak łatwo pisać bez pamięci,
    pisać do szaleństwa, gorąco, pisać całą duszą,
    nad życie pisać, bez pisania uschnąć, i że byłbym niczym,
    gdybym umiał mówić językami, a tego bym nie znał."

    Tomasz Różycki, Opium [w:] Kolonie, Znak 2006, s. 72.

    to takie o pisaniu, a ja piszę o tym pracę, więc wrzucam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładne to, nawet bardzo. Dzięki. I jaki przypis ładny! :)

      Usuń
  2. uwielbiam Ciebie na niedziele :D i taki pozytyw co kolwiek by się działo :D radujmy się w rsze chwile

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Trzeba pozytywnie, bo dookoła jakoś nie zawsze tak.

      Usuń
  3. ksiazka ledwo wprowadzona a juz promocja 25% taniej? czy to dobrze wrozy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, bardzo dobrze:)

      Ach, i przepraszam za ten Twój ostatni komentarz - młody się obudził i kliknęłam nie w ten guzik, wpis się opublikował zamiast zapisać. Chciałam szybko zdjąć, ale byłeś/byłaś szybsza - no i niestety.

      Usuń
  4. to trzymam kciuki by wszystko potovzylo sie jak najlepiej!
    na mobilnym nie da sie odpowiedziec, to tylko ja tak mam czy jakis blad sie zakradl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      hm. nie wiem. nie mogę sprawdzić, bo nie mam mobilnego. Ale może ktoś się poświęci i przetestuje.

      Usuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...