niedziela, 23 lutego 2014

Matka na niedzielę. Mniej siebie

Jezus powiedział do swoich uczniów: Słyszeliście, że powiedziano: "Oko za oko i ząb za ząb".

 A Ja wam powiadam: Nie stawiajcie oporu złemu. Lecz jeśli cię kto uderzy w prawy policzek, nastaw mu i drugi. Temu, kto chce prawować się z tobą i wziąć twoją szatę, odstąp i płaszcz. Zmusza cię kto, żeby iść z nim tysiąc kroków, idź dwa tysiące. Daj temu, kto cię prosi, i nie odwracaj się od tego, kto chce pożyczyć od ciebie. (Mt 5,38-42)

Oko za oko i ząb za ząb.
Nie posłuchałaś mnie, będzie kara.
Nie zjadłaś obiadu, nie będzie słodyczy.
Przeszkadzasz mi pisać, nie będziemy się bawić.

Jeśli cię kto uderzy w policzek, jeśli chce wziąć Twoją szatę, jeśli zmusza, żeby iść z nim tysiąc kroków, spróbuj nie widzieć przede wszystkim siebie. Zobacz drugiego. Bliźniego. Dziecko. Człowieka.

Kiedy Witulek nie może się doprosić mojej uwagi, czasami robi małą łapką "pac!" w moją twarz. Czyli - wymierza mi policzek. Bez złych intencji, na to jest jeszcze za mały. Dlatego, że to działa: ma moją uwagę natychmiast. Mogłabym powiedzieć, że to źle, może podnieść głos - i wrócić do swoich spraw.

Kiedy Joasia domaga się ode mnie picia, potem wyciśnięcia farb, potem nowych kartek, potem wyjęcia plasteliny z pudełka, a potem żelków - mogę to wszystko jej dać, a potem zapowiedzieć, że to koniec, że teraz musi sama, że mam inne rzeczy do zrobienia. Moje rzeczy. Mogłabym zostawić ją z malowaniem i lepieniem i wrócić do swoich spraw.

Kiedy Witulek chce, żeby iść z nim do kuchni coś zjeść, albo Joasia, żeby iść z nią do pokoju oglądać zdjęcia, mogłabym iść, dać jeść, pooglądać zdjęcia i wrócić do swoich spraw.

Nie o to chodzi.
W policzku. W szacie i płaszczu. W tysiącu kroków.

Chodzi o to, żeby zapomnieć o sobie, a myśleć o nich. Mniej dbać o własny komfort. Zrobić więcej. Być dłużej. Zrezygnować z tego, co pozornie słusznie mi się należy. W imię miłości.
Trudne. Bardzo.

2 komentarze:

  1. Madre! I trudne... Stesknilam sie za Asia i Witu, dawno ich nie bylo na blogu. Co u nich ciekawego? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ciekawie, coraz ciekawiej, im cieplej na dworze i można spokojnie iść na długi spacer:)

      Usuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...