niedziela, 26 stycznia 2014

Matka na niedzielę. Nie sądźcie

Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą. (Mt 7, 1-3)
Niedzielna msza.

Już kazanie - a do kościoła wchodzi jakaś para z dwójką dzieci. Teraz. Jakby nie mogli iść na następną mszę.

"Oto Baranek Boży" - a do kościoła wchodzi kobieta. Podchodzi do ołtarza, przyjmuje komunię i wychodzi. Nie, nie stoi na dworze. Po prostu wychodzi. 

Ksiądz jeszcze nie pobłogosławił na zakończenie, a ludzie zaczynają wychodzić, jakby biegli do pożaru. Byle szybciej. Sami młodzi.

Wstyd i zgorszenie.
Tak przynajmniej kiedyś myślałam. A teraz - wiem.
Bo to ja przyszłam w połowie kazania. Czasami z dziećmi nie da się inaczej.
Ja weszłam tylko na komunię. Niedługo po porodzie na tyle było mnie stać.
Ja wybiegłam jak do pożaru. Tyle, że do karmienia. 
I za każdym razem byłam wdzięczna, że mogę chociaż tyle.

Im jestem starsza, tym bardziej boję się osądzać na tak marnej podstawie, jak chwila obserwacji. Bo jestem niemal pewna, że osądzę niesprawiedliwie. 
Nie tak, jak Bóg.
A mam być jak On.

4 komentarze:

  1. To tak jak ja z ta komorka dzwoniaca w czasie podniesienia...
    Ile sie nawydziwialam nad ludzmi, ktorzy nie wylaczaja komorek przed msza...
    Az w koncu zadzwonila moja. Dziarskim rock and rollem. Wsrod samych starszych ludzi, ktorzy chyba w ogole nie mieli komorek.
    Kuracja byla szybka i skuteczna.
    Od tej pory juz nie zabieram telefonu do kosciola (na pewno nie zadzwoni) i nie zwracam uwagi na inne dzwonki niz oltarzowe.
    Jestem jakby blizej celnika...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak. To też przerabiałam. I jeszcze stanie podczas podniesienia (jak klękałam w ciąży, zaczynałam mdleć). Ale ludzi, którzy kucają, bo im się nie chce porządnie klęknąć, nigdy nie zrozumiem.

      Usuń
  2. ciężko nie osądzić taka nasza natura ale jak sami tego doświadczami to jest juz inaczej ostatnia niedziela moja to płacz młodego bez powodu a jednak był zęby a przecież dawno pozbyliśmy sie smoczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płacz bez powodu jest chyba najgorszy. Nie lubię tego poczucia bezsilności. Oby było lepiej:)

      Usuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...