czwartek, 8 sierpnia 2013

Upał

Wszyscy narzekają.

A upał oznacza, że wkłady do pieluch schną sześć godzin zamiast dziesięciu. Że z pięciu porcji prania cztery są już suche, a piąte właśnie wieszam. Kolejne dwie porcje w kolejce. Oznacza też, że na balkonie pod praniem i namiotem z prześcieradła można postawić wannę, w której Joanna spędza pół dnia, bawiąc się świetnie sama, i raczej myjąc się, niż brudząc.

Witul za to je na golasa, co bardzo ogranicza ilość prania, i śpi na golasa, co równoważy ograniczoną ilość prania. W dodatku w przeciągu śpi, pokolenie babć kazałoby mi natychmiast zamknąć okno, ale przeciąg obniża temperaturę do jakichś 26 stopni, więc może bez przesady. 

Upał sprawia, że Joaśka w dzień nie zasypia, za to zasypia, jak tylko robi się chłodno, czyli po 18.00. Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy Jot przed siódmą smacznie spała, Witula jeszcze nie było. I co ja robiłam z tym oceanem czasu? A, tak. Pracowałam zawodowo, zdaje się. 

Upał zmusza mnie do picia zimnej kawy, na co wcale nie narzekam. Zmusza do pozostania w domu w ciągu dnia, co zdecydowanie pomaga w sprzątaniu. Upał sprawia, że myślami jestem już na plaży lub w ogródku. Tam też, co prawda, będę mieć dzieci, ale dzieci na łonie przyrody są jakby mniej kłopotliwe. Nie wiem jeszcze, jak będzie z Witulem, który pełza po domu bez ograniczeń i prawdopodobnie na dzień dobry naje się trawy i piasku, a potem będą chciały go pogryżć mrówki, ale z tym też damy sobie radę. 

Zatem pranie, sprzątanie, dzieci na golasa - i tylko pakowanie idzie tak sobie. Ale na szczęście bagażu nie bedzie aż TAK dużo, bo odkryłam na nowo piękną pocztową opcję - poste restante. W połaczeniu z zakupami przez internet daje naprawdę dużo możliwości nawet dwudzietnym matkom skazanym na areszt upałowo-domowy. 

Uff. Najwyraźniej czas na kolejną zimną kawę.
Może jednak zbożową. 





2 komentarze:

  1. ech ile bym dała za balkon życie było by prostsze u nas też upały a w kawalerce nasłonecznionej to ledwo się daje wytrzymać ech..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja teraz po dwóch tygodniach w ogródku zastanawiam się, co ten balkon taki mały się zrobił:)

      Usuń





Poczytaj jeszcze!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...